Pakiet Mecenas

MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL FOLKLORU ZIEM GÓRSKICH w roku 2024

Miasto Zakopane oraz Zakopiańskie Centrum Kultury zapraszają na jedno z najważniejszych wydarzeń folklorystycznych w Polsce: 55. Międzynarodowy Festiwal Folkloru Ziem Górskich w Zakopanem, który odbędzie się w dniach 16 – 22 sierpnia 2024r. na Dolnej Równi Krupowej.


Dziś zakopiański konkurs o złotą, srebrną i brązową ciupagę jest prestiżową i uznaną imprezą folklorystyczną, nie tylko w kraju, ale na całym świecie. Zespoły oceniane są przez międzynarodowe Jury. To jedyny festiwal na świecie, który dba o bardzo wysoki poziom artystyczny. Przez minione 55 lat uczestniczyło w nim blisko 700 zespołów zagranicznych z kilkudziesięciu krajów oraz ponad 200 grup polskich.

Zespoły uczestniczące w festiwalu prezentują tradycyjny, nieprzetworzony folklor oraz zapomniane obrzędy. Zachowując swoją tożsamość, obyczajowość.  Na scenie festiwalowej prezentują swoje wartości, które zostały przekazane z pokolenia na pokolenie, dzięki czemu nadal możemy być świadkami światowego dziedzictwa kultury –  często zachowanego i pokazanego w sposób bardzo archaiczny. W trakcie wszystkich wydarzeń towarzyszących: warsztaty, spotkania, animacje, dni narodowe (kuchnia, taniec, śpiew, rękodzieło), wieczornice (zabawa taneczna) zespoły integrują się z publicznością oraz z odbiorcami.


Podczas tegorocznej edycji zaprezentują swoją kulturę zespoły z: Meksyku,  Peru, Argentyny,  Turcji, Rumuni, Cypru, Grecji, Słowacji, Wysp Zielonego Przylądka oraz Polski.

Festiwal to nie tylko występy konkursowe. To też wielkie nazwiska świata muzyki związane ze sferą ludowości, folkiem czy etno. Na festiwalowych deskach gościliśmy już takie gwiazdy znane na całym świecie jak m.in. „barona skrzypiec cygańskich” Roby Lakatosa, rumuński zespół Fanfare Ciocarlia flirtujący z muzyką gipsy folk czy Kwinet Urmuli. Nie mogło zabraknąć tez polskich artystów takich jak Kayah, Natalia Kukulska, Anna Maria Jopek, Zakopower w kooperatywie z Atom String Quartet czy Kapeli ze wsi Warszawa.

Festiwalowym tematem przewodnim w roku 2024 staną się „Obrzędy i zwyczaje mieszkańców Karpat i górali całego świata” Świat dawnych wierzeń, połączonych z pogańskimi zwyczajami, ukształtował kulturę duchową, która występowała na Skalnym Podhalu. Obraz pełen bogatych i wyjątkowo złożonych wierzeń górali wiązał się przede wszystkim z siłami przyrody, od których uzależniony był urodzaj, zyski bądź straty.
Ludzkość, ze względu na swoją niemoc, uciekała się do religii, wierzeń i magii. Miało to na celu również ułatwienie życia i przyśpieszenie tych  procesów, które potrzebują czasu i cierpliwości. Usilnie wierzono, że wiarą oraz wszelkimi praktykami magicznymi i modlitwą, człowiek jest w stanie wpłynąć na otoczenie. Dlatego ważnym momentom życia towarzyszyły magiczne obrzędy, których celem było zapewnienie bezpieczeństwa i szczęścia.

Mówią o nas najwięksi

Wsparcie i czynny udział partnerów medialnych w działaniach promocyjnych oraz zainteresowanie projektem wykazywane przez największe zasięgowo media w kraju, pozwalają dotrzeć z informacją o festiwalu do bardzo szerokiego grona odbiorców.

Tvp
Tvp3 Krk
Jedynka
Kobieta Tvp
Rckl
Tvp3

Telewizja: TVP 1, TVP2, TVP Info
Staje radiowe: Polskie Radio, Program Pierwszy Polskiego Radia, Radiowe Centrum Kultury Ludowej, Radio Dla Ciebie , Radio Kraków 

Grupy wydawnicze: Grupa Polska Press 

Media branżowe: Pismo Folkowe, Folk24, Kultura Ludowa, Magazyn Tatry

Prasa Katolicka: Gość Niedzielny, Niedziela, 

Prasa lifestylowe: Magazyn Elity. Polonais

Tytuły prasowe: Gazeta wyborcza, Gazeta Krakowska, Dziennik Polski 

Portale lokalne: Góral Info, Małopolska Online, Podhale 24, Watra,  Zakopiec Info, Małopolska online, Podhale region, Nowy Targ Tv, Tv Podhale, TP24, Kultura Podhala, Nowy Targ 24

Galeria

Zobacz

NASZA SKUTECZNOŚĆ

Nasze działania promocyjne co roku odbijają  się szerokim echem w świecie medialnym, a informacje o wydarzeniach związanych z projektem docierają do obiorców z całej Polski dzięki działaniom mediów o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym.
Rokrocznie, sukcesywnie udaje nam się zwiększać obszar naszych aktywności w zakresie takich wskaźników jak: ilość publikacji, dotarcie czy ekwiwalent medialny.

Wykres1

Działania promocyjno – reklamowe w ramach kampanii promocyjnej
55. Międzynarodowego Festiwalu Folkloru Ziem Górskich na rzecz MECENASA wydarzenia

(rodzaj świadczeń, ich wybór oraz ilość zostanie doprecyzowania w fazie rozmów roboczych, a uzależniona  jest od wysokości wkładu finansowego):

 

Organizatorzy 55. Międzynarodowego Festiwalu Folkloru Ziem Górskich: Miasto Zakopane i Zakopiańskie Centrum Kultury nadają tytuł  MECENASA z prawem do wykorzystania go we własnych działaniach PR i promocyjnych. 

PAKIET MECENAS

WARTOŚĆ min. 100 TYŚ. ZŁOTYCH

DZIAŁANIA PR

DZIAŁANIA PR

Kampanie wyjazdowe
Planowane są dwie edycje, w dwóch wybranych lokalizacjach w kraju: Warszawa, Sopot lub Katowice.
Planujemy połączyć briefing prasowy z aktywnościami eventowymi.
Opowiemy o projekcie, zaprezentujemy program. Wszystko w atmosferze festiwalowej, z kulturą ludową i folklorem. Taniec, śpiew, muzyka, regionalne przekąski.

Event prasowy
Niebanalne otoczenie, widoki i atmosfera to atrybuty, które gwarantuje Zakopane. Już od kilku lat w przestrzeni miasta realizujemy dość nietypowe eventy prasowe. Z powodzeniem udaje nam się to szczególnie przy  Festiwal Folkloru, oddając jego charakter, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom mediów spotykając się na łonie natury. Tego typu spotkania będą dobrym miejscem na prezentację projektu i jego promocję. Chcemy aby obecni goście poczuli klimat festiwalowy, panujący w sierpniu w wiosce festiwalowej.

Reportaże
Początek roku 2024 r. to czas zintensyfikowania działań promocyjnych wokół festiwalu.
Zrealizujemy cykl materiałów filmowych, które opowiedzą nam o motywie przewodnim wydarzenia. Realizacje filmowe przybliżą nam tegoroczny motyw przewodni festiwalu, a narracja będzie zgodna z cyklem przyrody – cztery pory roku.

Ogólnopolska kampania na nośnikach wielkoformatowych
Zależy nam na budowaniu silnej marki festiwalowej. Chcemy ją utrwalić. Dlatego planujemy wykupienie reklam wielkoformatowych w miastach, gdzie zrealizujemy kampanie wyjazdowe: Warszawa, Sopot lub Katowice oraz na drodze prowadzącej wprost do Miasta pod Giewontem.

Obecność Festiwalu w przestrzeni Miasta

Od połowy lipca  w szczycie sezonu identyfikacja Festiwalu zagości  w przestrzeni Zakopanego. Będziemy widoczni w wiosce festiwalowej na Równi Krupowej, przy napisie Zakopane, terenie Zakopiańskiego Centrum Komunikacji tj. w Centrum Kultury Rodzimej w willi Czerwony Dwór, ul. Kasprusie 27, czy Miejskiej Galerii Sztuki im. Wł. hr. Zamoyskiego, przy ul. Krupówki 41.

Dzialaniapr

Media tradycyjne

Media tradycyjne

Opieramy się na współpracy z mediami tradycyjnymi radiem, telewizją i prasą. Od lat naszymi partnerami są  największe grupy medialnne w kraju. W dbałości o jak najszersze dotarcie z informacją udaje nam się skutecznie połączyć współpracę z mediami komercyjnymi, jak z i mediami publicznymi. Obecni jesteśmy w programach publicystycznych i informacyjnych. Opieramy się taż na reklamach w czasach dedykowanych działaniom komercyjnym –  najlepszych czasach antenowych na co pozwala nam współpraca partnerska.

Planujemy radiową kampanie reklamową, którą rozpoczniemy już od początku sierpnia.
Podczas kampanii radiowej, promującej wydarzenie  komunikować będziemy markę MECENASA

Mt

Social media

Social media

Przez okres prawie 300 dni festiwal będzie jednym z najczęściej komunikowanych wydarzeń organizowanych w przestrzeni naszego miasta. Na ponad 50 dni poprzedzających festiwal, na wszystkich kanałach zintensyfikujemy swoje działania. Aby już od 16 sierpnia poświęcić je w całości prowadzeniu bieżącej relacji z projektu. Odwiedzimy najważniejsze punkty na festiwalowej mapie, porozmawiamy z uczestnikami wydarzenia – artystami, odbiorcami, organizatorami i partnerami. Profile na Facebooku i Instagramie będą w tym czasie miejscem wzmożonej prezentacji festiwalu. A to wszystko uda nam się dzięki wykorzystaniu takich narzędzi jak:.

Ciekawych, krótkich filmów, dzięki którym jesteśmy w stanie zaprezentować szczegóły działań festiwalowych ale i szeroką perspektywę projektu:

  • Ciekawe grafiki pod media społecznościowe
  • Rolka i Stories
  • Hasztag, wykorzystanie słów kluczowych, generujących ruch
  • Link, w poście dające możliwość przekierowania
  • Wykorzystanie forów społecznościowych

Gwarantujemy MECENASOWI skorzystanie z możliwości takich jak:

  • oznaczanie jego marki w publikacjach zamieszczanych w mediach społecznościowych
  • przygotowanie postów dedykowanych MECENASOWI
  • zamieszczenie postu ze wskazaniem Firmy jako MECENASA wydarzenia
  • zamieszczenie postu z marką MECENASA

Informacje te będą publikowane za pośrednictwem kanałów gwarantujących nam stałe zasięgi: :

  • oficjalnym Facebooku Miasta Zakopane, ponad 84 tys. osób obserwujących, średni zasięg postów ponad 2 mln.
  • na Facebooku wydarzenia MFFZG, ponad 17 tyś osób obserwujących
  • oficjalnym Instagramie Miasta Zakopane ( 30 tyś. followersów),
  • na oficjalnym koncie instagramowym MFFZG ( ponad 1500 fallowersów)
Sm

Internet

Internet

Zakopiańskie Centrum Kultury umieści:

  • markę MECENASA na stronie Międzynarodowego Festiwalu Folkloru Ziem Górskich
  • przygotowany przez MECENASA artykuł noszący znamiona lokowania marki opublikowany na stronie Zakopane.pl oraz na stronie Festiwale.zakopane.pl/festiwal-folkloru przygotowany w kontekście naszego partnerstwa realizowanego podczas wydarzenia
  • markę MECENASA w spotach internetowych reklamujących Festiwal, emitowanych szeroko za pośrednictwem:
    • i dzięki współpracy w ramach patronatów z portalami internetowym
    • w przestrzeni wioski festiwalowej odwiedzanej przez 60 tyś osób
    • w mediach społecznościowych
    • podczas koncertów festiwalowych
    • przed bezpośrednią transmisją internetową za pośrednictwem oficjalnego kanału You Tube MFFZG (oglądalność na poziomie 50 tyś)
Oferta

Reklama nośniki zewnętrzne

Reklama nośniki zewnętrzne

Możliwa prezentacja na elewacji budynku Stacja Kultura Zakopane (projektor) marki MECENASA w kontekście partnerstwa przy realizacji projektu.

Forma obecności prezentująca branding (instalacje przestrzenne, siatki wielkoformatowe, windbanery, kubiki, balony / ilości do ustalenia)

  • wioska festiwalowa na Równi Krupowej,
  • Plac Niepodległości zlokalizowany 150 metrów od Krupówek
  • Centrum Kultury Rodzimej w willi Czerwony Dwór, ul. Kasprusie 27

Możliwa jest również prezentacja materiałów reklamowych w Centrum Informacji Turystycznej, zlokalizowanej w Zakopiańskim Centrum Komunikacyjnym, odwiedzanym miesięcznie przez ok. 5000 osób/turystów, gości, mieszkańców Zakopanego (takich jak: plakaty, ulotki, wydawnictwa/ilości do ustalenia)

  • Możliwość emisji spotu MECENASA
    • na telebimach w wiosce festiwalowej
    • na telebimach przed koncertami: konkursowymi, inauguracyjnym i finałowym
  • Podziękowania emitowane na telebimach w wiosce festiwalowej w formie pomieszczonego logotypu MECENASA.
  • Ekspozycja nośników reklamy zewnętrznej partnera w przestrzeni Wioski Festiwalowej
  • Możliwość obrendowania Marką MECENASA krzeseł na widowni w miejscu odbywania się koncertów ( 999 miejsc siedzących)
  • Stała prezentacja nośników reklamy zewnętrznej projektu w przestrzeni miejskiej
    (w trakcie trwania wydarzenia):

    • Wioska Festiwalowa na Dolnej Równi Krupowej, ścisłe centrum Miasta, przestrzenne miejsce „zielonego wypoczynku” najczęściej i najchętniej odwiedzane zaraz po Krupówkach przez turystów i mieszkańców z widokiem na panoramę Tatr
    • Górna Równień Krupowa ścisłe centrum Miasta, przestrzenne miejsce „zielonego wypoczynku” najczęściej i najchętniej odwiedzane zaraz po Krupówkach przez turystów i mieszkańców z widokiem na panoramę Tatr
    • Placu Niepodległości miejsce widoczne z środkowej części ul. Krupówki, oddalone od niej ok. 2 min pieszo (takich jak: instalacje przestrzenne, siatki wielkoformatowe, windbanery, kubiki, balony / ilości do ustalenia)
    • nośniki reklamy zewnętrznej dwustronne 12 pól x 2 (w formacie 170 cm x 130 cm pion) w nw. lokalizacjach:
      • Park Miejski ul. Grunwaldzka 50 m od Krupówek,
      • Rondo Jana Pawła, ul. Bronisława Czecha (dojazd do Kużnic)
      • Skrzyżowanie ul. Tetmajera z ul. Grunwaldzką
      • Rondo Dmowskiego, ul. Nowotarska
      • Dolna Rówień Krupowa przy „Bramie” Centrum Kultury Rodzimej w willi Czerowny Dwór, ul. Kasprusie dojście do Doliny Strążyskiej
  • Ekspozycja materiałów reklamowych w punkcie Informacji Turystycznej, odwiedzanym miesięcznie przez ok. 5000 osób/turystów, gości, mieszkańców
    Zakopanego (takich jak: plakaty, ulotki, wydawnictwa/ilości do ustalenia)
  • Reklama MECENASA na ekranach pasywnych w punkcie Informacji Turystycznej
  • Reklama MECENASA na nośniku multimedialnym zlokalizowanym na terenie Zakopiańskiego Centrum Komunikacyjnym
  • Reklama MECENASA na wygaszacza aplikacji mobilnej dostępnej na nośnikach typu touch, zlokalizowanych w przestrzeni miasta
Chmielnicky.dronuje Final 58

Wydawnictwa

Wydawnictwa

Zakopiańskie Centrum Kultury pomieści informacje o zawiązanym Partnerstwie w:
Informatorze Zakopane.pl

  • podziękowania w Informatorze Zakopane.pl, nakład 8 tyś egz.
    (w tym wersja polska i angielska)
  • reklama w Informatorze (termin i format do ustalenia):
    • ½ strony, format 120×80 mm – poziom,
    • cała strona okładka, format 140×200 mm – pion
    • cała strona środek, format 120×160 mm – pion
    • Logotyp MECENASA zostanie zamieszczony w następujących wydawnictwach towarzyszących wydarzeniu:.
      • publikacja książkowa pokonferancyjna 17 cm szer. X 24 cm wys, 150 szt.
      • mapka wioski festiwalowej dla turystów, mieszkańców i gości o formacie A3

Dodatkowo na terenie Zakopanego ustawiona zostanie instalacja przestrzenna towarzysząca Przedsięwzięciu

Wyda

Marketing bezpośredni

Marketing bezpośredni

Komunikaty medialne – rozsyłane drogą mailową, wielokrotnie podczas promowania Festiwalu, z informacją o zawiązanym Partnerstwie lub pomieszczeniem logo MECENSA za pośrednictwem wirtualnego biura prasowego, systemu wspierającego działania media relations, rozwiązanie łączące dedykowane bazy mediów i dziennikarzy z profesjonalnym programem pocztowym i intuicyjnym portalem do pomiaru efektywności każdego wyemitowanego komunikatu.

Pakiety prasowe (przygotowane dla mediów na konferencje prasową)

  • z pomieszczoną informacją o zawiązanym Partnerstwie lub pomieszczeniem logotypu MECENASA
Mb