Pakiet Mecenas

WIOSNA JAZZOWA ZAKOPANE – UNITED EUROPE JAZZ FESTIWAL w roku 2024



Miasto Zakopane oraz Zakopiańskie Centrum Kultury zapraszają na jedno z najważniejszych wydarzeń muzycznych – Festiwal Wiosna Jazzowa Zakopane – United Europe Jazz Festiwal, który od dwudziestu lat obecny jest  w przestrzeni  zakopiańskich aktywności kulturalnych. Co roku projekt odbywa się podczas „długiego weekendu majowego” tak też będzie i tym razem. Rozpoczynamy 30 kwietnia w Dniu Światowego Dnia Jazzu, by przez kolejne dwa dni do 2 maja posłuchać sław muzyki jazzowej.

Festiwal Wiosna Jazzowa to od wielu lat ogromna atrakcja nie tylko dla zagorzałych fanów muzyki jazzowej. Nawet pomimo utrzymującej się pandemii zrobiono wszystko, aby pozostał na mapie imprez kulturalnych naszego miasta. Brak możliwości zrealizowania festiwalu w pełnej, bogatej w koncerty na żywo formule muzycznej, skłoniło organizatorów do poszukiwania alternatywy – była nią emisja koncertu w sieci i na antenie radiowej, pozwoliła ona na dotarcie do szerokiego odbiorcy. Głównym celem organizatorów, jest  utrzymanie wysokiego poziomu wydarzenia – wypracowanej i podtrzymywanej przez lata renomy – przy jednoczesnym odświeżeniu samego wydarzenia i podania go w nowej formie. O sukcesie nowej formuły decyduje kilka czynników: skrócenie Festiwalu do trzech dni – co  wpływa  pozytywnie na intensywność wydarzeń, a dodatkowe   koncerty w ramach Prologu zapraszają bezpośrednio  na projekt w przestrzeni miasta. Różnorodność repertuaru natomiast pozwala trafić do bardzo szerokiego grona odbiorców. Nasza publiczność do tej pory miała okazję posłuchać wirtuozerskich wykonań nowoczesnych i tradycyjnych kompozycji oraz popularnych przebojów w intrygujących, jazzowych aranżacjach we wspaniałym wykonaniu wielkich nazwisk estrady takich jak m.in.: Ewa Bem, Urszula Dudziak, Kuba Badach, Sławek Uniatowski, Krzysztof Ścierański, Marta Zalewska, Wojtek Gogolewski czy M. Kratochvil & Jazz Q.

Mówią o nas najwięksi

Wsparcie i czynny udział partnerów medialnych w działaniach promocyjnych oraz zainteresowanie projektem wykazywane przez największe zasięgowo media w kraju, pozwalają dotrzeć z informacją o festiwalu do bardzo szerokiego grona odbiorców.

Jedynka
Kobieta Tvp
Rckl
Tvp
Tvp3
Tvp3 Krk

Telewizja: TVP 1, TVP2, TVP Info

Staje radiowe: Polskie Radio, Program Pierwszy Polskiego Radia, Radiowe Centrum Kultury Ludowej, Radio Dla Ciebie , Radio Kraków 

Grupy wydawnicze: Grupa Polska Press 

Media branżowe: Pismo Folkowe, Folk24, Kultura Ludowa, Magazyn Tatry

Prasa Katolicka: Gość Niedzielny, Niedziela, 

Prasa lifestylowe: Magazyn Elity. Polonais

Tytuły prasowe: Gazeta wyborcza, Gazeta Krakowska, Dziennik Polski 

Portale lokalne: Góral Info, Małopolska Online, Podhale 24, Watra,  Zakopiec Info, Małopolska online, Podhale region, Nowy Targ Tv, Tv Podhale, TP24, Kultura Podhala, Nowy Targ 24

Galeria

Wiosna Jazzowa

NASZA SKUTECZNOŚĆ

Nasza działania promocyjne co roku odbijają  się szerokim echem w świecie medialnym, a informacje o wydarzeniach związanych z projektem docierają do obiorców z całej Polski dzięki działaniom mediów o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym.
Rokrocznie, sukcesywnie udaje nam się zwiększać obszar naszych aktywności w zakresie takich wskaźników jak: ilość publikacji, dotarcie czy ekwiwalent medialny. 

Wijaz Wykres

Działania promocyjno – reklamowe w ramach kampanii promocyjnej
20. Wiosny Jazzowej Zakopane – United Europe Jazz Festival na rzecz MECENASA wydarzenia

(rodzaj świadczeń, ich wybór oraz ilość zostanie doprecyzowania w fazie rozmów roboczych, a uzależniona  jest od wysokości wkładu finansowego):

 

Organizatorzy 20. Wiosny Jazzowej Zakopane – United Europe Jazz Festival: Miasto Zakopane i Zakopiańskie Centrum Kultury nadają tytuł  MECENASA z prawem do wykorzystania go we własnych działaniach PR i promocyjnych. 

Oferta

Oferta dla Mecenasa

Działania PR

Działania PR

Event prasowy
Już od kilku lat w przestrzeni miasta realizujemy dość nietypowe eventy prasowe. Z powodzeniem udaje nam się to szczególnie przy Festiwal Folkloru, oddając jego charakter, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom mediów spotykając się na łonie natury. Tego typu spotkania będą dobrym miejscem na prezentację projektu i jego promocję. Chcemy aby obecni goście poczuli klimat festiwalowy, panujący podczas wiosennej majówki w Zakopanem.

Reportaże
Początek roku 2024 r. to czas zintensyfikowania działań promocyjnych wokół festiwalu.
Zrealizujemy cykl materiałów filmowych, które opowiedzą nam o motywie przewodnim wydarzenia.

Ogólnopolska kampania na nośnikach wielkoformatowych
Zależy nam na budowaniu silnej marki festiwalowej. Chcemy ją utrwalić. Dlatego planujemy wykupienie reklam wielkoformatowych w całej Polsce.


Obecność Festiwalu w przestrzeni Miasta

Od połowy marca identyfikacja Festiwalu zagości  w przestrzeni Zakopanego. Będziemy widoczni w centrum miasta, na terenie Zakopiańskiego Centrum Komunikacyjnego, w jednostkach ZCK: w willi Czerwony Dwór, w Miejskiej Galerii Sztuki, w Stacji Kultura.

Media tradycyjne

Media tradycyjne

Opieramy się na współpracy z mediami tradycyjnymi radiem, telewizją i prasą. Od lat naszymi partnerami są  największe grupy medialne w kraju. W dbałości o jak najszersze dotarcie z informacją udaje nam się skutecznie połączyć współpracę z mediami komercyjnymi, jak z i mediami publicznymi. Obecni jesteśmy w programach publicystycznych i informacyjnych. Opieramy się taż na reklamach w czasach dedykowanych działaniom komercyjnym –  najlepszych czasach antenowych na co pozwala nam współpraca partnerska. 

Planujemy radiową kampanię reklamową, którą rozpoczniemy już od początku marca.
Podczas kampanii radiowej, promującej wydarzenie  komunikować będziemy markę MECENASA  

Fot A Joachimiak 0408

Social Media

Social Media

Przez okres prawie 100 dni festiwal będzie jednym z najczęściej komunikowanych wydarzeń organizowanych w przestrzeni naszego miasta. Na ponad 50 dni poprzedzających festiwal, na wszystkich kanałach zintensyfikujemy swoje działania. Aby już od 20 kwietnia poświęcić je w całości prowadzeniu bieżącej relacji z projektu. Odwiedzimy najważniejsze punkty na festiwalowej mapie, porozmawiamy z uczestnikami wydarzenia – artystami, odbiorcami, organizatorami i partnerami. Profile na Facebooku i Instagramie będą w tym czasie miejscem wzmożonej prezentacji festiwalu. A to wszystko uda nam się dzięki wykorzystaniu takich narzędzi jak:.

  • Ciekawych, krótkich filmów, dzięki którym jesteśmy w stanie zaprezentować szczegóły działań festiwalowych ale i szeroką perspektywę projektu
  • Ciekawych grafiki pod media społecznościowe
  • Rolka i Stories
  • Hasztag, wykorzystanie słów kluczowych, generujących ruch
  • Link, w poście dające możliwość przekierowania
  • Wykorzystanie forów społecznościowych

Gwarantujemy MECENASOWI skorzystanie z możliwości takich jak:

  • oznaczanie jego marki w publikacjach zamieszczanych w mediach społecznościowych
  • przygotowanie postów dedykowanych MECENASOWI
  • zamieszczenie postu ze wskazaniem Firmy jako MECENASA wydarzenia
  • zamieszczenie postu z marką MECENASA

Informacje te będą publikowane za pośrednictwem kanałów gwarantujących nam stałe zasięgi: :

  • oficjalnym Facebooku Miasta Zakopane, ponad 84 tys. osób obserwujących, średni zasięg postów ponad 2 mln.
  • na Facebooku wydarzenia, 1,4 tys. osób obserwujących
  • oficjalnym Instagramie Miasta Zakopane ( 30 tys. followersów)

Internet

Internet

Zakopiańskie Centrum Kultury umieści:

  • markę MECENASA na stronie Wiosny Jazzowej Zakopane
  • przygotowany przez MECENASA artykuł noszący znamiona lokowania marki opublikowany na stronie Zakopane.pl przygotowany w kontekście naszego partnerstwa realizowanego podczas wydarzenia
  • markę MECENASA w spotach internetowych reklamujących Festiwal, emitowanych szeroko za pośrednictwem:
    • i dzięki współpracy w ramach patronatów z portalami internetowym
    • w mediach społecznościowych
    • podczas koncertów festiwalowych
Wiosnajazzowa (6)

Reklama nośniki zewnętrznej

Reklama nośniki zewnętrznej

Możliwość prezentacji na elewacji budynku Stacja Kultura Zakopane (projektor) marki MECENASA w kontekście partnerstwa przy realizacji projektu.

Forma obecności prezentująca branding (instalacje przestrzenne, siatki wielkoformatowe, windbanery, kubiki, balony / ilości do ustalenia)

  • przestrzenie koncertowe: Teatr Wikacego, Galeria Stacja Kultura, ul. Krupówki
  • Plac Niepodległości zlokalizowany 150 metrów od Krupówek
  • Miejska Galeria Sztuki, ul. Krupówki 41

Możliwa jest również prezentacja materiałów reklamowych w Centrum Informacji Turystycznej, zlokalizowanej w Zakopiańskim Centrum Komunikacyjnym, odwiedzanym miesięcznie przez ok. 5000 osób/turystów, gości, mieszkańców Zakopanego (takich jak: plakaty, ulotki, wydawnictwa/ilości do ustalenia)

  • Możliwość emisji spotu MECENASA
    • na ekranach zlokalizowanych w przestrzeniach koncertowych
  • Podziękowania emitowane na na ekranach zlokalizowanych w przestrzeniach koncertowych w formie pomieszczonego logotypu MECENASA.
  • Ekspozycja nośników reklamy zewnętrznej partnera w miejscach odbywania się koncertów
  • Możliwość obrendowania Marką MECENASA krzeseł na widowni w miejscu odbywania się koncertów
  • Stała prezentacja nośników reklamy zewnętrznej projektu w przestrzeni miejskiej
    (w trakcie trwania wydarzenia):

    • na Dolnej Równi Krupowej, ścisłe centrum Miasta, przestrzenne miejsce „zielonego wypoczynku” najczęściej i najchętniej odwiedzane zaraz po Krupówkach przez turystów i mieszkańców z widokiem na panoramę Tatr
    • Górna Równień Krupowa ścisłe centrum Miasta, przestrzenne miejsce „zielonego wypoczynku” najczęściej i najchętniej odwiedzane zaraz po Krupówkach przez turystów i mieszkańców z widokiem na panoramę Tatr
    • Placu Niepodległości miejsce widoczne z środkowej części ul. Krupówki, oddalone od niej ok. 2 min pieszo (takich jak: instalacje przestrzenne, siatki wielkoformatowe, windbanery, kubiki, balony / ilości do ustalenia)
    • nośniki reklamy zewnętrznej dwustronne 12 pól x 2 (w formacie 170 cm x 130 cm pion) w nw. lokalizacjach
      • Park Miejski ul. Grunwaldzka 50 m od Krupówek,
      • Rondo Jana Pawła, ul. Bronisława Czecha (dojazd do Kużnic)
      • Skrzyżowanie ul. Tetmajera z ul. Grunwaldzką
      • Rondo Dmowskiego, ul. Nowotarska
      • Dolna Rówień Krupowa przy „Bramie”
      • Centrum Kultury Rodzimej w willi Czerwony Dwór, ul. Kasprusie dojście do Doliny Strążyskiej
  • Ekspozycja materiałów reklamowych w punkcie Informacji Turystycznej, odwiedzanym miesięcznie przez ok. 5000 osób/turystów, gości, mieszkańców Zakopanego (takich jak: plakaty, ulotki, wydawnictwa/ilości do ustalenia)
  • Reklama MECENASA na ekranach pasywnych w punkcie Informacji Turystycznej
  • Reklama MECENASA na nośniku multimedialnym zlokalizowanym na terenie Zakopiańskiego Centrum Komunikacyjnym
  • Reklama MECENASA na wygaszacza aplikacji mobilnej dostępnej na nośnikach typu touch, zlokalizowanych w przestrzeni miasta
Fot A Joachimiak 0246

Wydawnictwa

Wydawnictwa

Zakopiańskie Centrum Kultury pomieści informacje o zawiązanym Partnerstwie w:

  • Informatorze Zakopane.pl
    • podziękowania w informatorze zakopane.pl, nakład 8 tyś egz. (w tym wersja polska i angielska)
    • reklama w informatorze (termin i format do ustalenia):
      • ½ strony, format 120×80 mm – poziom,
      • cała strona okładka, format 140×200 mm – pion
      • cała strona środek, format 120×160 mm – pion

Dodatkowo na terenie Zakopanego ustawiona zostanie instalacja przestrzenna towarzysząca Przedsięwzięciu

Wyda

Marketing bezpośredni

Marketing bezpośredni

Newsletter docierający do ściśle sprofilowanej grupy odbiorców zainteresowanych ofertą Zakopiańskiego Centrum Kultury, linkujący do pełnej informacji o projekcie stronie www.zakopane.pl z zamieszczoną informacją o MECENASIE; ponad 3 000 osób

Komunikaty medialne – rozsyłane drogą mailową, wielokrotnie podczas promowania Festiwalu, z informacją o zawiązanym Partnerstwie lub pomieszczeniem logo MECENSA za pośrednictwem wirtualne biura prasowego, systemu wspierającego działania media relations, rozwiązanie łączące dedykowane bazy mediów i dziennikarzy z profesjonalnym programem pocztowym i intuicyjnym portalem do pomiaru efektywności każdego wyemitowanego komunikatu.

Pakiety prasowe (przygotowane dla mediów na konferencje prasową)
– z pomieszczoną informacją o zawiązanym Partnerstwie lub pomieszczeniem logotypu MECENASA

Mb